Mizericordia. Planul secundar.

Se intampla uneori sa credem ca am inventat ce numai visele inventeaza. Inspirat de Mihai Dumbrava (cant-autor Se intampla cateodata, interpret Dan Spataru).

Traim epoca cablurilor suspendate. Sa le fie rusine celor care si-au tras cablul peste lira lui Apollo si i-au pus sub picior o teava de scurgere! Sa le fie rusine celor care au renuntat!

Ansamblul statuar se afla pe fatada cladirii cinematografului Bucuresti de pe bulevardul Regina Elisabeta. Statuile sunt in numar de cinci si am putut identifica doar pe Apollo si pe Hecate.

Stiati ca arhitectul cinematografului Patria (blocul ARO) a fost nepotul lui Ion Creanga, Horia Creanga?

 

DSC_4210

36 thoughts on “Mizericordia. Planul secundar.

  1. Am dubii ca este Artemisa. In general, specific Hecatei este elementul canin, de aici si comentariul meu referitor la ea. Dar nu am siguranta a ceea ce afirm. Doar supozitii.

    Like

  2. Eu știam că Hecate este reprezentată, de obicei, cu trei capete: de șarpe, de câine, într-adevăr, și de cal – cele trei răscruci. Se spune că avea două fantome de câini care o însoțeau mereu.
    Artemis avea tolba cu săgeți în spate iar mâna stângă a statuii acolo se duce, spre tolbă, având la picior, e adevărat, un câine (așa pare), în loc de căprioară – simbolurile zeiței Artemis. deși a fost reprezentată și cu un ogar la picior :)
    Nu știu nici eu. Zic. Nu există nimic pe internet legat de grupul ăsta statuar?

    Like

  3. Da, e Artemisa! In dreapta e arcul pe care il tine, in spate duce mana la tolba. Ogarul este de vanatoare. Totusi, imbracamintea, va trebui sa-mi dai dreptate ca nu este pentru vanatoare sau de razboi. Zambesc.

    Like

  4. În privința îmbrăcăminții îți dau dreptate.
    De obicei este reprezentată îmbrăcată într-un scurt veşmânt de vânătoare, puțin deasupra genunchilor.
    Dar, mde! Te poți pune cu viziunea artistului?? :P

    Like

  5. Eh, poftim…Ca să elucidăm misterul…
    Clădirea, construită în stil eclectic, datând din 1884, este atribuită arhitectului Al. Orascu. Statuile de la etajul doi, reprezintă, în ordine, pe: Orfeu, Hercule, Afrodita, Apollo și Artemis.
    Touche!

    Like

Leave a Reply

