Cismeaua Mavrogheni

Iar umbra fetei stravezii
E alba ca de ceara –
Un mort frumos cu ochii vii
Ce scânteie-n afara.

– “Din sfera mea venii cu greu
Ca să-ti urmez chemarea,
Iar cerul este tatal meu
Si muma-mea e marea.

Ca în camara ta să vin,
Să te privesc de-aproape,
Am coborat cu-al meu senin
Si m-am născut din ape.

O, vin’! odorul meu nespus,
Si lumea ta o lasa;
Eu sunt luceafarul de sus,
Iar tu să-mi fii mireasa.

Colo-n palate de margean
Te-oi duce veacuri multe,
Si toata lumea-n ocean
De tine o s-asculte.”

(continuare din Luceafarul, Mihai Eminescu – precedent, vezi Casa Miclescu)

Mormantul printului Konstandin Michail Sutu din curtea bisericii Izvorul Tamaduirii – Mavrogheni (sau Mânăstirea de la Cişmeaua Mavrogheni) din BucurestiDSC_4890

Leave a Reply

