BARATIA

In locul lui menit din cer
Hyperion se-ntoarse
Si, ca si-n ziua cea de ieri,
Lumina si-o revarsa.

Căci este sara-n asfintit
Si noaptea o să-nceapa;
Rasare luna linistit
Si tremurand din apa.

Si imple cu-ale ei scântei
Cararile din cranguri.
Sub sirul lung de mandri tei
Sedeau doi tineri singuri:

– “O, lasa-mi capul meu pe san,
Iubito, să se culce
Sub raza ochiului senin
Si negrait de dulce;

Cu farmecul luminii reci
Gandirile strabate-mi,
Revarsa liniste de veci
Pe noaptea mea de patimi.

Si de asupra mea ramai
Durerea mea de-o curma,
Căci esti iubirea mea dentai
Si visul meu din urma.”

(continuare din Luceafarul, Mihai Eminescu – anterior COMEDIA)

Biserica Baratiei sau Biserica Sfanta Maria a Harurilor – “Forma actuala se datoreaza restaurarii din 1928 (arhitect Carol Cortobius), ce a adaugat edificiului de traditie romanica accente Art Deco. Este a doua reconstructie in zidarie, dupa cea din 1664-1666, a bisericii din lemn de la 1633-1637, ridicate la randul ei pe locul uneia din 1558. Turnul clopotnita, construit in etape, incepand cu anul 1716 este cel mai important edificiu in stil romanic din Bucuresti”.DSC_4970

3 thoughts on “BARATIA

  1. Un AltAn în care să-ţi rămână ce e de rămas şi să întrăinezi ce nu-ţi mai nădăjduieşti, mâna dragostei mereu să fie întinsă înspre tine!

Leave a Reply

