Herman

Postam cu cateva articole in urma despre transformarea cuvintelor prin intermediul literelor X-J-H-G. Intr-un mod straniu ma tot indreptam spre numele Hermes si nu stiam cum sa-i dau de cap, pentru ca simteam ca sunt aproape de ceea ce ascunde.

Si am transformat numele din Hermes in Germes. In zilele noastre am pastrat acest nume in Ghermez. Pana aici totul clar. Ulterior m-am avantat asupra lui Germ si mi-am dat seama ca exista in numele Germaniei. Doar ca radacina cuvantului german este ger si nu germ. Atunci am inteles ca sufixul lui Hermes nu este grecescul -es, ci chiar -mes, astfel incar GER si HER este acelasi lucru. Cum germana si romana sunt inrudite indeaproape, HER inseamna DOMN.

Si iata traducerea numelui lui Hermes, a carui aparitie pe cladirile din Romania (dintre toti Zeii) este cea mai frecventa.

Ne punem astfel intrebarea daca formarea cuvantului inger chiar vine de la angelus.

Strada Lipscani, astazi cladirea BRD din Bucuresti – Centrul vechiDSC_5192

Leave a Reply

