COSTA-FORU

De bunica din partea tatălui meu cunosc puţine lucruri, însă suficient de marcante. Din toate câte îmi trec acum prin faţa ochilor, surâd la posterul cu paharul de Pepsi de pe uşa bucătăriei. Nu ştiu de unde îl avea şi cum a rezistat posterul ăla în perioada comunistă. Cred că cel mai mult aşteptam să văd posterul cu pricina când mergeam la ea.

Îmi povestea tata că fusese o femeie elegantă şi dorită. Căsătorită în două rânduri a rămas în cele din urmă singură. Îi plăcea viaţa de oraş şi asta i-a adus împliniri de care tata nu s-a bucurat. Am folosit umbra ei în paginile unei nuvele pe care am scris-o cândva.

Bătrânii au şi ei secretele lor pe care tinerii nu le intuiesc sau nu le vor. Văd doar tabloul final al trăirilor şi se mulţumesc cu el. În rest se tem.

Casa Costa-Foru de pe Dealul Mitropoliei din București

dsc_5989

Leave a Reply

