Sfânta Vineri cea Nouă

Femeia de serviciu. Mă vede. Aşez camera uşor pe scaun, alături telefonul pe silenţios şi portofelul. Lângă, las back-pack-ul. Se foieşte pe lângă mine. Miroase a gaz, de la mop. O schelă lemnoasă se ridică uşor ameţitor spre turla înaltă.

Vreţi să faceţi fotografii?

Nu remarc că nu a spus poze, deşi de obicei îmi sare imediat în ochi lucrul ăsta. Dar voi remarca un pic mai încolo. Probabil este obişnuită cu turiştii. Probabil a lipit multe afişe la intrare cu fotografiatul interzis, deși acum nu era niciunul.

Poate una, două!, spun zâmbind şi calm, atât de sigur pe faptul că nu voi reuși să fac nici una. De, experiența!

Dar de unde sunteţi?

Nu sunt de la presă, dacă asta vreţi să ştiţi! Nu sunt de nicăieri!, zâmbesc iarăși. Zâmbetul meu o pune în încurcătură.

Nu, nu, nu asta, de unde sunteţi, din ce oraş?

Mă gândesc repede. De ce ar întreba asta? Lasă loc de discuţii şi scenarii despre lupta între oraşe? Cine ştie?!

Sunt din Bucureşti!

Aha! Păi e bine, staţi să sun, că trebuie să sunăm şi noi, că nu noi dăm voie sau nu!

Super!, îmi zic în gând. Mă pun pe un genunchi şi închid ochii. Încerc să par echitabil în faţa Providenţei. În spate se aude vocea cu intonaţia şi volumul de piaţă:

Alo! Auzi, e cineva aici care vrea să fotografieze! Ce facem … (aici am remarcat că folosise fotografiat în loc de pozat). Deci, deja Dumnezeu era pe hold, nu mai vorbeam cu el ci asistam magnetizat la discuţie. Cele două convorbiri se terminară, a noastră și a lor. Mă ridic.

Nu se poate fotografia! Îmi pare rău, am vorbit cu parohul şi … nu luăm noi deciziile, că dacă le-am fi luat …

O întrerup, am pierde timpul amândoi.

Nu e problemă! Apoi continui în gând. Am nervii la mine, când nu există aşteptări, nu poţi simţi dezamăgire (bine, nu am zis chiar așa, dar cam ăsta este rezumatul). Dau bună ziua şi plec spre ieşire. Doi zugravi de biserici mormăiau plăcut, pe schele, în lumina unui bec de 100 w. Pe un perete citesc ceva zis de Iisus, ceva legat de iubire. Litere mari, cât capul unui om. E pace Miercuri, la Sfânta Vineri.

Biserica Sfânta Vineri cea Nouă din București, șoseaua Nicolae Titulescu

dsc_6504

2 thoughts on “Sfânta Vineri cea Nouă

Leave a Reply

