Generalul Carol

La vânătoare?

Mă întorc pe jumătate serios. Ştiam că sunt în câmpul lui vizual.

A, nu! Am un blog de fotografie cu clădiri vechi din Bucureşti, care au mai rămas în picioare! Sechelele astea justificatul le am de când am tot fost confundat cu presa. Nu de puţine ori am fost luat la şuturi atunci când eram cu camera în mâna. Cine are urechi să audă, haina şi camera foto face pe om! Haha.

El zâmbeşte. Un tip înalt, părea la vreo 47 ani şi bine clădit, păr bogat, atrăgător prin firea lui care poate lega un dialog cu uşurinţă. Se gândeşte puţin, nu ştie cum s-o pună în propoziţie, dar o lansează:

Ştiţi cine a pus tridentul în mâna lui Neptun pe Observatorul Astronomic?

După ton, intuiesc răspunsul imediat dar mă prefac naiv pentru a da curs unei discuţii politicoase şi spun că nu ştiu.

Eu l-am pus!

Îl felicit şi chiar mă miră răspunsul, deşi îl intuisem. Brusc mă făcusem părtaş unei bucăţi de istorie care încă viețuia. Facem pe scurt un schimb de experienţă în ceea ce priveşte situaţia clădirilor Bucureştilor vechi. Îmi declară că este meşteşugar şi îl cheamă Apostol. Un nume frumos ca un dong de clopot de biserică, în serile de vară cu apus îndepărtat.

Statuia lui Carol Davila din fața Universității de Medicină și Farmacie,

bulevardul Eroilor sanitari din București

dsc_6531

Leave a Reply

