Argentina

Mă împinge Necuratul să adaug:

Şi, ce mai faceţi, totul bine?

Vecinul se întoarce fericit. În nici un alt caz nu s-ar opri la vorbă. V-am mai pomenit de el, săpăm grădina blocului împreună şi dăm zăpada din jurul blocului. Are cam 75 ani, genul de om bine făcut și cu voce explozivă, certăreţ de-ar fi să-l provoci. Altfel, îţi urează serviciu uşor dimineaţa şi bine ai venit de la muncă, seara. Şi mai are o slăbiciune: vopseşte un loc de parcare într-un chenar roşu şi scrie pe el SALVARE.

Aaa, zice, am fost până la Obor să-mi iau o carte de engleză! Dar pentru începători!

Păi? Vă apucaţi de engleză?

Ei … dar eu am fost … eram într-o noapte mergeam pe o şosea. La dreapta pădure, la stânga pădure. Pe mijloc, o dungă albă.

Mă uit la el dorindu-mi să-l întreb şi totuşi nedorindu-mi, evitând cât mai mult să aduc emanciparea în România.

Şi domnule, cum mergeam, dar eu pe dreapta, când la ei se merge pe stânga, ştiţi cum e! Dar am greșit eu acolo.

Dau din cap şi intuiesc ţara.

Şi opreşte o maşină de poliţie. Coboară o femeie cu o chestie pe umărul stâng. Ei nu au nume ca la noi, ei au numere. Îmi dă bună seara, în limba ei, iar eu îi răspund bună seara, dar aşa, că eu nu ştiu engleza. Ea ochii mari. Îi întind buletinul. Citeşte şi … ochii mari. Mă invită în maşină pe bancheta din spate, chiar în spatele ei. Urc şi îmi pune cătuşe, dom’le!

Îmi povesteşte întreaga istorioară şi îmi arată cartea (editura Niculescu) de printre ţeline, într-o sacoşă. Ne luăm la revedere amuzaţi amândoi şi ne depărtăm. După câţiva paşi simt că mă macină enigma finală. Mă întorc grăbit şi îi strig de la capătul blocului:

Păi şi până la urmă ce faceţi, plecaţi?

A, nu dom’le, dar învăţ să nu mor prost!

Strada Argentina din București

dsc_6520

Leave a Reply

