Girafa

Îmi propun să fiu punct ochit – punct lovit. O singură tarabă şi să termin elegant. Ies de la Unirii de la metrou şi cotesc dreapta. Aşa spunea vocea aia din cap. Care voce? A, nu v-am povestit de ea. Eh, găsim noi timp şi de asta.

Ies, mă opresc la prima tarabă. Mă aplec în faţă unui panou pe care erau numai mărţişoare cu animale. Decupate în placaj şi vopsite colorat. Mă uit şi le găsesc drăguţe: pisică, altă pisică, şoarece, un câine, o bufniţă. Eu căutam o girafă pentru cea mai bună prietenă a iubitei mele. Băi, nu găsesc și am tendința să gândesc naționalist, adică de ce să iau o girafă ca simbol al Primăverii? Dar tipicar și ambițios cum mă cunosc unii, o iau de la capăt în speranța că poate îmi scăpase: pisica, cealaltă pisică, şoarecele, capul de bufniţă pe galben de data asta, prima bufniţă pe violet, câinele în treacăt, dubluri. Nu găsesc girafa aia nenorocită și pace.

Vânzătoarea mă tot privea şi aştepta să mă decid asupra exemplarului. Din ochii ei văd că și-a dat seama că am tendința să fac o tragedie din asta, drept pentru care adaugă precum un mujdei de usturoi la o porție de paste:

Avem şi chitări dacă doriţi!

Strada Matei Basarab din București

dsc_6573

2 thoughts on “Girafa

Leave a Reply

