Casa Macca

Mulți cititori poate s-au întrebat de unde vine pasiunea, aparent neînțeleasă pentru vremurile în care trăim, de a fotografia clădiri vechi. Așa cum am specificat în paginile blog-ului, fotografiile sunt lăsate la liber, pot fi descărcate și folosite de oricine, oricând dorește, fără specificarea sursei sau alte complicații.

Secretul din culisele acestei pasiuni are un punct de tangență cu cel al actorilor. Așa cum un actor trăiește mai multe vieți într-una singură, prin urmare are o vastă experiență umană, tot așa, eu găsesc o plăcere imensă în a mă contopi cu clădirile vechi și pentru o clipă, îmi pot însuși stăpânirea asupra lor.

Casele vechi, am mai spus, sunt precum oamenii. Trebuie privite îndelung înainte de a interacționa cu ele, nu trebuie bruscate, nu trebuie grăbite, nu trebuie forțate să fie mângâiate. Este absolut necesar să le hrănești cu admirația ta. Apoi ți se deschid. Ți se supun, tocmai pentru că supunerea este în concepția lor rămășagul prieteniei. Iar în momentul acela devii stăpân peste încă o parte, iar în cele din urmă vei sfârși prin a te confunda cu orașul însuși, prin a-l stăpâni prin identificare.

Sâmbătă am fost la Institutul Vasile Pârvan, pentru şedinţa foto programată cu ei. Este genul de loc care vindecă și care amplifică noblețea umană. Nu știu cum este posibil acest lucru, dar asta simți.

Întreaga colecție de fotografii va fi publicată în seara asta, în galeria foto a contului de Facebook.

Institutul de Arheologie Vasile Pârvan. Strada Henri Coandă din București

 

Leave a Reply

